Kristályvölgy Faluközösség videofilm:
Kristályvölgy faluközösség from Emberiseg.hu – BG71 Studio on Vimeo.
Már 01
Kristályvölgy Faluközösség videofilm:
Kristályvölgy faluközösség from Emberiseg.hu – BG71 Studio on Vimeo.
Júl 15
I. Az új családkép és családfejlesztés
II. A szeretetcsalád modell
[1] Hegel a családról: 158§ “A családnak mint a szellem közvetlen szubsztancialitásának meghatározása a szeretet, az, hogy a szellem érzi a maga egységét. Az ember érzi, hogy egyéniségének öntudata ebben az egységben mint magán- és magáértvaló lényegiségben van, nem mint a magáért való személy, hanem mint tagja az egységnek.” G.W.F Hegel: A jogfilozófia alapvonalai, Akadémiai Kiadó, 1971, 186-187.o.
[2] A család egyik egyszerű definíciója: „A család, az egy férfi és egy nő házasságán alapuló életközösség, a házaspár már családot alkot, a család tagja lehet a feleség, a férj és gyermekeik; ezenkívül család minden szülő és gyermeke vagy gyermekei közössége; a gyermek lehet vér szerinti, örökbe fogadott, mostoha és nevelt gyermek.” Balásházy Imre, 2016
[3] „Amikor a haladó szellemű antropológia újra felfedezi a homo religiosus értékét, az oktatatás, a püspökségek és a katekézis felelőseinek másutt kell keresniük modelljeiket, nem a „felvilágosodás, a pozitivizmus, a pszichoanalízis vagy akár a marxizmus” meghaladott episztheméjében.” A szent antropológiája, szerkesztette Julien Ries, Typotex, 2003, 334-335. o.
[4] Az istenemberség értelmezéséről és jelenlegi lehetőségeiről nemrég könyvet publikáltam: Varga Csaba: Istenemberré válás, Stratégiakutató Intézet, Budapest, 2016
[5] A Manu törvényei című könyvet 1915-ben adták ki Budapesten. A törvények nyolc házasságkötés formát különböztetnek meg. Az egyik például a brahma-szertartás szerint házasság, de kettő is van olyan, ami az anyagi ellenszolgáltatások szerinti. Az érdekes azonban ez: „a jegyesek önkéntes egyesülése szerelemből eredményezi a gandharra-házasságot.” (Volt tehát akkor is szerelemházasság!)
[6] „Az Európai Unió jogrendjében a családjog a szociális jogok körébe tartozik, s mint ilyen a szociális biztonság része. A nemzetközi jog általános értelmezésében “a szociális biztonság olyan politikai eszköztárat jelent, amely az egyén élete során felmerülő számos szociális kockázat bekövetkeztekor jelentkező pénzügyi következmények fedezésére szolgál. Olyan rendszer, melynek keretében a társadalom védelmet nyújt az egyének számára a gazdasági veszteségek veszélyeivel – és azok speciális költségeivel szemben, a társadalmi szolidaritás megvalósulásával”. Ez a felfogás ugyancsak megnehezít minden olyan megközelítést, ami a családot, mint entitást kívánja a társadalmi szolidaritás célkeresztjébe állítani. Egy olyan családpolitika ugyanis, amely a családot alkotó individuumokat megcélzó szociális keretrendszerben valósul meg, már eleve alkalmatlan a családnak, mint közösségnek a védelmére. Az egyéni biztonságból ugyanis a való világban nem következik automatikusan egy közösség, nevezetesen a család biztonsága.” Ugrin Emese: Platón álma a mi rémuralmunk, Arca 5. szám. http://www.arcafolyoirat.hu/bent.php?o=c5a
[7] http://tudnodkell.info/bagdy-emoke-nem-kertel-ez-az-oka-depresszionak-es-a-lelki-bajoknak
[8] Az anómia „a modern társadalmakban tapasztalható jelenség, amelyben a hagyományos normák és szabályok úgy lazulnak föl, hogy nem képződnek helyettük újak, és a társadalmi élet egy adott területén a szabályok nem világos volta miatt elvesztik a társadalmi normák befolyásukat az egyének viselkedésére.”
http://www.kislexikon.hu/anomia.html#ixzz4l0CKzWXu
[9] A Belső Embert hívhatjuk Edmund Husserl által bevezetett fogalommal, a transzcendentális szubjektummal. Csakhogy ennek semmi köze a transzcendentális egohoz, s egyszerre magas minőségű szubjektum és ugyanilyen magas minőségű tudat. (Semmilyen indokot nem találunk arra, hogy a transzcendentális ego létezik.)
[10] Máté evangéliuma 7:13-14
[11] „Nem születhettél volna jobb korba, mint épp a mostaniba, amelyben mindent elveszítettünk.” Simone Weil: Jegyzetfüzet II. Emberhalász Könyvek, Hatodik Síp Alapítvány, Új Mandátum Könyvkiadó, 138.o.
[12] Ennek sok katartikus felismerés az eredménye. A külső világ létéhez kötött, s a külső világnak kiszolgáltatott Külső Család huszadik századi története jól mutatja a gazdaság-társadalom aktuális rendjének a rombolását, kezdve a nukleáris család elterjedésétől a család teljes elvetéséig és az individuum leértékelő felértékeléséig.
[13] David Wilcock: A forrásmező felfedezése, Angyali Menedék, 2016. A könyv egyik fejezete összefoglalja az ősi és a legújabb tudományos kutatásokat a tobozmirigyről, amelyek például azt tanítják, hogy a tobozmirigy az összekötő kapocs Isten és ember, Forrásmező és ember, sőt a test és a lélek között, stb.
[14] Írásunk második részében részletesebben körbejárjuk a szeretetcsalád minőségét és annak ősi és mai fontosabb ismertető-jegyeit, s a jövő szempontjából kardinális feladatait.
[15] Varga Csaba: A metafilozófia gyönyörűsége, Kairosz, 2008; Unified Theories, Edited by Csaba Varga, István Dienes, Richard L. Amoroso, The Noetic Press, Orinda USA, 2008, Metaelméletek és új paradigmák, szerkesztette Garaczi Imre, Varga Csaba, Veszprémi Humán Tudományokért Alapítvány, 2010; stb.
[16] A Lélekenciklopédia (Gondolat, 2016) megjelent kötetei, különösen a II. kötet (Filozófia, tudomány, paratudomány) azonban már több mindent megfogalmaznak az érlelődő új paradigmákból.
[17] Már elég biztatásként a magyar családtörténetre gondolni: „A férj hatalmát azonban nemigen érezték az asszonyok, mert azt a kölcsönös szeretet és szerelem elviselhetővé tette, kiegyenlítette. Harag, ízetlenség, féltés a ritkaságok közé tartozott. A XVI. és XVII. század levelezéséből láthatjuk, mily benső igaz vonzalommal és a legkisebb dolgokig kiterjedő figyelemmel voltak egymás iránt a házasfelek.” Radvánszky Béla: Magyar családélet és háztartás a XVI é XVII. században, Helikon, 1986, 152. o. Hasonlóan fontos könyv és gyönyörű tanítás: Molnár V. József: Az emberélet szentsége, Ős-kép Kiadó, 2015.
[18] Hegel ezt mondja a házasságról: „A házasság, mint a közvetlen erkölcsi viszony először is természetes elevenség mozzanatát tartalmazza, mégpedig mint szubsztanciális viszonyt az elevenséget a maga totalitásában, nevezetesen mint a nem (Gattung) valóságát és folyamatát. De az öntudatban másodszor a természetes nemeknek csak belső vagyis magánvaló s éppen ezért egzisztenciájában csak külső egysége szellemi, öntudatos szeretetté változik át.” G.W.F Hegel: A jogfilozófia alapvonalai, Akadémiai Kiadó, 1971, 188.o.
[19] A sok lehetséges gyönyörű idézet közül egyet ajánlok: „A szerelemben nem valamit adunk: önmagunkat adjuk oda. Ha csak a testünket adjuk oda, az nem szerelem. Egész lényünket kell odaadnunk mindenestől, végérvényesen, visszavonhatatlanul.” Henri Boulad SJ: A halálban úgyis megszületünk, Szeretet, szerelem, feltámadás, örök élet, Bp. 2017, 87.o. (A cím az ego halálára utal.)
[20] „…a belső ember az, aki kellene hogy legyek, de aki még küszködik a bűnnel, az árnyékkal, az óemberi szokásokkal, indulatokkal. A Krisztussal való kapcsolat ereje által azonban naponként van lehetőség a megújulásra.” Kálmánchey Márta: A belső ember növekedése, az önismeret útján a hit és a pszichológia segítségével, Kálvin Kiadó, 2016.
[21] Lásd a Kristályvölgy Faluközösség szeretetfalva programját: http://www.kristaly.nhely.hu ; www.http://strategiakutato.hu/kristalyvolgy-falukozosseg-szeretetfalva-program
dec 15
Aranykor
Varga Csaba: Az Új Világ víziója (2011)
Varga Csaba: 2100 konferencia (2013)
Varga Csaba: Új Tudat és Új Világ (előadás a 2100 konferencián, 2013)
2100 cím konferencia kisfilmjei (2013)
Varga Csaba: Új Világ születése (Törökbálint, civilegyetem, 2013)
Varga Csaba: A jövő neve: Szeretet Kora… (2012)
Varga Csaba: A Szeretet korszaka (HVS konferencia, 2012
Varga Csaba: A XXI. század a mennybe megy (2013)
Varga Csaba: Hajnali Fényszólítások (100 Egy Mondat) 2014
Varga Csaba: Isteni gyöngédség a Szeretetben és a Szerelemben (Tudatosság Völgye, 2013)
Az Aranykor kapujában, beszélgetés Varga Csabával (CMM TV, 2016)
Aranykor – szeretetfényben, műsorsorozat (CMM TV, 2016)
Párbeszéd a Mindenhatóval
Varga Csaba: Karácsonyi szeretet-gyakorlatok (2014)
Utak a Mennyországba I-III. (2013)
Új ember és Belső Út
Varga Csaba: A remény – üzenet minden embernek (2013)
Varga Csaba: Az Ikerlény – a Szeretet Lény – egyesített metafilozófiája (A 21. század új emberképéről), Metaelméleti Nemzetközi Konferencia, 2013
Varga Csaba: A Három Út képzés ideái (2014)
Varga Csaba: Magyar Belső Út (2014)
Varga Csaba: Tartsd az irányt! (2015)
Varga Csaba: A méltóságról (2015)
Varga Csaba: Utak a boldogsághoz (2015)
Szeretet és Szerelem
Varga Csaba: Ikerláng Szerelem (2014)
Varga Csaba: Lélekcsoportok, lélektársak, ikerlángok szerepe a tudatváltásban (Szeged, 2014)
Varga Csaba: A bátorság (2013)
Ószabó István – Varga Csaba: Szeretet színház (Veszprém, 2012)
Szeretet Küldés – napi gyakorlat, Varga Csaba (2013)
Varga Csaba: Szerelem Ünnep, 2015 febr. 13.
Varga Csaba: Minden titkok titka, vers (2015)
Varga Csaba: Égig érő rózsafa, vers (2015)
Varga Csaba: Hűség az Ikerlángunkhoz, vers (2015)
Varga Csaba: Szeretet a káosz felett (2015)
Szeretetcsalád, közösségfejlesztés
Varga Csaba: A család (2014)
Varga Csaba: Boldogságváros, szeretetfalva jövőprogram (2015)
Varga Csaba: Szeretetfalva, szeretetváros – Hogyan tud a világ megváltozni? (2014)
Varga Csaba: Falulék, városlélek (2015)
Új lokalitás, részvételi demokrácia
Varga Csaba: Új önkormányzás (Szováta, 2014)
Takáts Péter – Varga Csaba: Részvételi demokrácia (2011-2012)
Varga Csaba: Magyarország jövőalternatívái (2013)
Varga Csaba: A sóváradi program (Sóvidék Tv, 2015)
Szeretetfalvak – Kristályvölgy Faluközösség (CMM TV, 2016)
Varga Csaba: Az ego-demokráciától a résztvevő-közösségig (2015)
Varga Csaba: Legyen szeretetbeszéd az új közösségi televízió (CMM TV, 2016)
Tudat, kollektív tudat
Kollektív tudatváltás vagy világelégedetlenség? (2011)
Varga Csaba: A magyarság gyógyító és megváltó kollektív tudata (1-4)
Új ökológia, önellátás
Petró Tibor – Varga Csaba: Tündérkert a valóságban (2013)
Jelenértelmezés, új tudomány
Both Gábor – Varga Csaba: Ne harcolj velük! (2014)
Metafilozófia
Metaelméleti könyvbemutató I.-IV. (2011)
Varga Csaba: Új felfogások szeretetről, szerelemről (Metaelméleti kisfilmek, 2013)
Alternatív gazdaság
Varga Csaba: Közösségi pénz (előadás az Országos Helyi Pénz konferencián, 2012)
Varga Csaba: Üzenet a nemzeti gazdasági elitnek (2015)
Szakrális politika és intézményei
Varga Csaba: Magyarság, emberiség… demokrácia? (2013)
Magyarság, új nemzetesedés
Agónia kontra új szándék (2011)
Varga Csaba: Európa és Magyarország lehetséges jövő-alternatívái (2013)
A nemzetet teremtő tudat (Magyarok Szövetsége, debreceni konferencia, Varga Csaba előadása, 2013)
Varga Csaba: A magyarság gyógyító és megváltó kollektív tudata (2014)
Varga Csaba: A magyarság küldetései (CMM, 2015-2016)
Kárpát Haza
Előadások Marosvásárhelyen 1. (Both Gábor filmje, 2014)
Előadások Marosvásárhelyen 2. (Both Gábor filmje, 2014)
Varga Csaba: Mi a teendő? Előadás Sóváradon Sóvidék Tv, 2015)
Varga Csaba: A sóváradi program (Sóvidék Tv, 2015)
Figyelem a földönkívüliekre
Varga Csaba: Etikai kódex (2014)
Tudatos Csatorna bemutatása
Csaba Beatrix-Varga Csaba: Bemutatkozik a Tudatos Csatorna (2012)
Könyvekről:
Varga Csaba: Isteni Jelem, a Szerelem (2014)
Varga Csaba: Isteni Szerelem, a Sorsom (2015)
A videofilmek nagyobb részét Both Gábor készítette, ám rajta kívül Olasz Sándor, Juhász Zoltán, Csaba Beatrix, Lukács Judit, Cser Melinda, Hetesi Mónika, s mások a videofilmkészítők. A filmek megnézhetők: www.tudatos-csatorna.info; ugyanakkor a YouTubeon is.
Beküldve:
2016. december 1.
nov 17
Szívem Szép Szerelme,
amikor megérkezik ide,
pörögve táncolni fogok,
boldogan zokogok majd,
a könnyem ömlik és árad,
örömben fürdök s táncolok,
aztán az Égtetőig ugrom,
Jézus karja segít föntre fel,
az Atya kitárt ölébe ugrom,
szívét forrásként kinyitom,
tőle isteni nektárját kérem,
ami már könnyemként árad,
táncolok szíve zuhatagában,
tenyerem Isten kezévé lesz,
Égi Szerelmemmel táncolok,
nevetve lelkembe kapom,
könnyemmel mosom arcát,
az Égi Nedűvel itatom őt,
csókjaimmal halmozom el,
ölemben átfogva ringatom,
két karommal felemelem,
koronaként tartom magasra,
Szívem Szép Szerelmét,
Isten szemtől szembe látja,
könnyeivel locsolja Ő is,
az égi nedűvel megváltja,
babaként ölembe veszem,
csókjaimmal felszentelem,
szíve boldog szívemben él,
szívem az angyali szívében,
Fia szíve bennünk dobog,
levitálva táncolunk odafent,
örömtángóban lángolunk,
Istenanyánk boldogan zokog,
Jézus szíveinket összeadja,
könnyeit szívemmel szárítom,
az égi nedűvel simogatom,
örökre és örökkön szeretem.
(Varga Csaba)
nov 17
Varga Csaba: Tanítások a Magasságostól, esszék, SKI, 2011
Varga Csaba: A társadalom felébredése az agóniából, tanulmányok,
VHTA, 2011 (elfogyott)
Varga Csaba: Isteni jelem, a Szerelem, versek, SKI, 2014,
Varga Csaba: Isteni Szerelem, a Sorsom, versek, SKI, 2014
Varga Csaba: Isteni Sorsom, a Boldogságunk, versek, SKI, 2016
Varga Csaba: Szeretetfalva, boldogságváros, tanulmányok, SKI, 2015
Varga Csaba: Istenemberré válás, metafilozófia, SKI, 2016
A könyvek megrendelhetők: intezet@strategiakutato.hu
jan 30
üzenet 2016 évre
Ha az emberen belül, ha két ember között, ha ember és világ között,
ha a világon belül feszül a húr, különösen akkor, ha pattanásig feszül,
akkor csak egyetlen lehetőséged van:
a szeretet-nézés, a szeretet-mosoly, a szeretet-szó, a szeretet-ölelés.
A szerelmesen és áldottan a lelkedből küldött szeretetangyal,
aki egyúttal a bölcsesség madara is.
Ha tartod az irányt, ha tartani akarod, akármi is történik,
repüljön ki szívedből a szeretetangyal.
(Varga Csaba)